داخل خودرو – قسمت اول

0

صفر شویی…!

بوی نویی خودروی صفر را همه دوست دارند ولی در اغلب موارد به دلیل نگهداری نا مناسب بعد از گذشت مدت زمانی نه تنها بوی خوشایندی از داخل کابین به استشمام نمی رسد بلکه لک و جرم ها چهره ی ناخوشایندی برای اجزای داخل خودرو به وجود می آورند. تمیز نگاه داشتن ظاهر بیرونی خودرو به مراتب ساده تر از نظافت داخل آن می باشد از این رو باید کمی در این زمینه حرفه ای برخورد کرد. داخل کابین هر خودرو بسته به مدل از متریال مختلفی ساخته شده است که به دلیل جنس متفاوت هر یک باید از شوینده مناسب استفاده نمود، در غیر این صورت نه تنها تاثیر مثبت نخواهد داشت بلکه منجر به کاهش کیفیت آن متریال خواهد شد. اغلب مواد بکار رفته در ساخته اجزای داخلی خودرو پلاستیک، موکت، پارچه و چرم می باشد که برای نظافت و نگهداری از هر یک روش های مناسب را با شما در میان خواهیم گذارد.

پلاستیک: پلاستیک بکار رفته در هر خودرو از باب کیفیت متفاوت می باشد و در صورت نامرغوب بودن خیلی سریع تر رنگ و ظاهر اولیه خود را از دست خواهد داد پس نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد. در این میان خودرو های داخلی و چینی که اکثرا کیفیت متریال پایینی دارند به سرعت در مقابل تابش نور آفتاب دچار تغییر رنگ شده و در صورت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب دچار تغییر رنگ شده و در صورتی که این موضوع به طول انجامد منجر به تغییر شکل نقاط نازکتر پلاستیک خواهد شد.

براق کننده و واکس های مختلفی برای داشبورد در بازار وجود دارد که اغلب منجربه جذب بیشتر حرارت و نور آفتاب شده و استفاده از آنها توصیه نمی شود. بهترین روش برای نگهداری از داشبورد های پلاستیکی تمیز کردن به وسیله پارچه نمدار است و در صورت وجود آثار چربی از یک دستمال آغشته به مایع ظرف شویی استفاده کنید. هچنین استفاده از روکش های پارچه ای و نمدی بر انواع چرمی آن ارجهیت دارد. روکش های نمدی حرارت به مراتب کمتری از خود عبور داده و سطح زیرین را در مقابل تابش مستقیم نور آفتاب محافظت می کند.

چرم: برای نگهداری از ادوات چرمی داخل خودرو اعم از داشبورد، کنسول و … بهتر است آن را به وسیله پارچه نخی نمدار تمیز کرده و چسب جهت ثابت نگاه داشتن هر گونه وسایل تزئینی و …. مورد استفاده قرار نگیرد. مناسب است تا ماهی یکبار از نرم کننده چرم و واکس مرغوب چرم استفاده شود.

سقف و کف: در صورتی که جنس روکش سقف، یا کف پوش خودرو از موکت می باشد بهترین روش برای نظافت آن استفاده از بخار شور می باشد. در صورتی که دستگاه شما دارای تنظیم درجه حرارت بخار می باشد از پایینترین درجه استفاده نمایید تا به چسب های پشت موکت آسیبی وارد نشود. استفاده از شامپو فرش جهت نظافت کف و سقف مناسب می باشد ولی باید از آب بسیار کم استفاده کرد.

صندلی و درب ها: اسپری های متفاوتی جهت شست و شوی چرم و یا پارچه وجود دارد که حتما از نوع مربوطه و نمونه با کیفیت استفاده نمایید. قبل از استفاده اسپری را خوب تکان داده و از تاریخ انقضای آن اطلاع پیدا کنید. همچنین از اسپری کردن بیش از حد بر روی صندلی و سطح داخلی درب ها خوداری کنید زیرا نفوذ این مواد به ابر و داخل تشک بوی نامطلوبی را در پی خواهد داشت. مراقب بلندگو های داخل درب نیز باشید تا بیش از اندازه خیس نشوند. بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده در پشت اسپری، آثار آن را با دستمال مرطوب تمیز کنید.

آپشن.کام

پاسخ دهید